FREQUENTLY ASKED QUESTIONS

VEELGESTELDE VRAGEN

Mijn melder geeft vals alarm

Als je melder een alarm geeft terwijl er geen brand, rook of damp is dan is de rookmelder van binnen vuil geworden. Wat in 100% van deze gevallen helpt: haal de rookmelder van de grondplaat (eraf draaien of van de magneet halen) en ga er een paar keer goed langs met een stofzuiger. De melder is nu weer schoon en geeft géén vals alarm meer.

Let op: een rookmelder heeft onderhoud nodig. Voorkom vals alarm en maak je rookmelder een per 2 of 3 maanden schoon door bovenstaande uit te voeren.

Mijn melder geeft elke minuut een pieptoon

Als je melder een pieptoon laat horen en de rode LED knippert om de minuut dan is de batterij leeg. Is dit binnen 10 jaar na aanschaf, dan heb je recht op een vervangende melder. Is de melder al ouder dan 10 jaar, vervang de melder dan door een nieuwe.

Mijn melder geeft geen geluid bij testen
  1. Draai voor de zekerheid de grondplaat goed aan (met de klok mee) totdat je een klik hoort. Dan is de batterij pas geactiveerd en kun je de melder testen.
  2. Druk 1x op de testknop. Wacht dan even 1 of 2 seconden. Daarna geeft de melder een luide pieptoon

Werkt bovenstaande niet? Dan is de melder waarschijnlijk defect. Vul het formulier hiernaast in en we vervangen de melder.

Mijn melder koppelt niet meer (goed)

Als de melder niet meer goed gekoppeld is, reset dan eerst beide melders.

Druk 4 keer op de test/stilte-knop, waarna het alarm één keer klinkt. Houd daarna de knop ingedrukt tot het eenmaal klinkt om de verbinding te verbreken. Nadat de verbinding is verbroken, kun je de melder opnieuw koppelen.

Alle handleidingen vind je op de pagina handleidingen.

Ik ben de handleiding kwijt

Alle handleidingen vind je op de pagina handleidingen.

VOOR X-SENSE MELDERS

GARANTIE CLAIMEN

Werkt je melder niet meer bij testen of is de batterij vroegtijdig leeg? Contact dan de winkel waar je de melders hebt gekocht en claim daar eventueel garantie.

LET OP: Bij vals alarm van je melder heb je géén garantie.